Sunday 27 September 2015

Temu Janji Pertama

Assalamualaikum....

Rasanya tak lewat tuk aku ucap Selamat Hari Raya Aidil Adha....hihi...

hari ini..hari pertama aku dtg untuk temu janji dgn doktor setelah aku di sahkan positive hiv sebulan yg lalu....pejam celik..sebulan dah aku jadi PLHIV...huhu...semoga ALLAH memberikan kesihatan yg baik utk aku terus hidup di muka bumi-NYA...


Temu janji aku pada sebelah petang...pukul 2pm.... dlm perjalan aku ke klinik kesihatan..jantung aku berdegup laju...perasaan nervous menjadi2 plak...yer la duk fikir berapa lah bacaan cd4 aku...smpai klinik...aku tnjuk kad temujanji kt kaunter daftar..selesai daftar..no giliran pun da dpt...aku di suruh pergi ke kaunter G untuk timbang berat badan....dan seterusnya ke kaunter E untuk ambil bacaan tekanan darah..

berat badan: 74kg(beratnye.....=_=)
tekanan darah: 1st (159/90)....nurse yg ambil BP aku tu terkejut sbb BP aku tinggi sgt..dan dia suruh aku rest jap stgh jam..pastu repeat balik....pas stgh jam nurse tu ambil lg bacaan BP aku...kali nih lagi naik..mak aih.... 169/93...repeat lagi sekali pun sama....redha jer la aku...sbb BP aku mmg dari lepas mmg tinggi.....


pastu aku tunggu kat depan bilik 1..tunggu giliran tuk jmpe doktor..... lama gak la tunggu...huhu... masuk jumpe doktor...doktor tu kate keputusan darah cd4 n viral load aku x de...dia suh aku g bilik B tuk mntak keputusan darah tu.... tunggu lagi.... 15 min gak la diorg cari....dah jumpe aku terus bawk g jumpe doktor tu balik...

dalam bilik doktor...doktor tu ckp cd4 rendah...dan dia ckp kene amik ubat haart nih...tapi keputusan tuk amik ubat tu kene rujuk dgn pakar dia dulu..... dan dia kate lagi...tekanan darah aku agk tinggi...so dia suh aku amik bacaan tekanan darah aku dlm seminggu nih....pastu dia kate...hari ahad depan kena dtg lg tuk amik darah lagi dan review akunye tekanan darah aku....

cd4:231
viral load: 41163 c/ml

2 comments:

  1. Take care. Jgn lupa makan ubat tau. Semua tu dugaan. Terima dugaan yg tertulis.

    ReplyDelete
  2. Take care. Jgn lupa makan ubat tau. Semua tu dugaan. Terima dugaan yg tertulis.

    ReplyDelete